Werk je met Outlook 2016 en wil je de e-mail handtekening instellen? In dit artikel gaan we stap voor stap kijken hoe dat moet. Als je van een oudere versie van Outlook komt dan is het instellen van een handtekening in Outlook 2016 net even anders dan je gewend bent door de nieuwe interface. Moeilijk is het echter allerminst. Volg de volgende stappen om je e-mail handtekening in te stellen:
- Start Outlook
- Klik linksboven op “Bestand”.
- Nu verschijnt het instellingen menu. Klik aan de linkerkant op “Opties”.
- Het instellingen menu verdwijnt weer, en een venster met opties verschijnt. Kies in dit venster eerst aan de linkerkant “Email” en klik vervolgens aan de rechterkant net boven het midden op “Handtekeningen”.
- Nu verschijnt een venster dat er min of meer gelijk uitziet als bij het instellen van handtekeningen in eerdere versies van Outlook. Klik in dit venster op “Nieuw” om een nieuwe handtekening voor Outlook 2016 te maken.
- Nadat je op “Nieuw” hebt geklikt verschijnt er een klein popup venster waarin je de handtekening een naam kunt geven, het maakt niet uit wat je hier invult, als je maar iets invult. Standaard of Handtekening1 bijvoorbeeld. Klik op ok.
- Nadat je de handtekening een naam hebt gegeven kan je de handtekening bewerken:In het grote veld (1.) kan je de tekst typen die je als handtekening wilt gebruiken. Je kan lettertype, grootte en stijl aanpassen middels de knoppen boven het veld. Ook kan je hier een afbeelding invoegen, zoals bijvoorbeeld een logo. Gebruik hiervoor de afbeeldingen knop (2.). Mocht je willen kan je ook een link invoegen, bijvoorbeeld naar een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief. Selecteer de tekst die je als link wilt gebruiken en klik op de link knop (3.). Vul vervolgens de URL van de link in.
- Als de handtekening naar wens is moet je hem als laatste stap nog koppelen aan je berichten:Je kan in Outlook 2016 kiezen of je de handtekening alleen aan nieuwe berichten wilt koppelen, of ook bij antwoorden en doorsturen wilt gebruiken. Ook kan je verschillende handtekeningen gebruiken voor nieuwe berichten en antwoorden/doorsturen. Klik op het dropdown menu en selecteer de naam van de handtekening die je net hebt gemaakt. Klik op OK om de handtekening actief te maken.
Dat was het, je hebt nu een handtekening voor Outlook 2016 ingesteld!